Informatologia z biznesowym językiem angielskim
Stacjonarne studia II stopnia
Studia mają na celu przygotowanie studentów do zarządzania informacją (wyszukiwania, selekcjonowania, opracowywania, porządkowania, dokumentowania, projektowania, przetwarzania itp. informacji) głównie w sektorze biznesu, ale nie tylko – również wszędzie tam, gdzie mogą się takie kompetencje okazać przydatne; ponadto przygotowywany jest do płynnego posługiwania się językiem angielskim ze szczególnym uwzględnieniem Business English.
Specjalizacje: Architektura informacji, Nowoczesne bibliotekarstwo.
Kształcenie na kierunku Informatologia z biznesowym językiem angielskim ma na celu:
- przygotowanie studentów do pracy na stanowiskach związanych z zarządzaniem, a także oceną jakościową i merytoryczną różnych typów informacji (Architektura informacji)
- umożliwienie osobom pragnącym pracować w nowoczesnych bibliotekach nabycia niezbędnych kompetencji w ramach oddzielnej specjalizacji (Nowoczesne bibliotekarstwo);
- podniesienie kompetencji językowych zakresie języka angielskiego, ze szczególnym uwzględnieniem Business English
Zajęcia prowadzone są w języku polskim, przedmioty: Business English, Problems of Informatology in English, Conferences and Events Organisation, Research Methodology, Scientific Texts Writing – w języku angielskim.
Studenci odbywają praktyki w firmach biznesowych np. Ericsson lub bibliotekach naukowych/publicznych ( w zależności od wyboru specjalizacji).
Główne przedmioty:
Informatologia w Polsce i na świecie, Społeczeństwo informacyjne i jego wyzwania, Ekologia informacji i bezpieczeństwo w sieci, Zarządzanie informacją, Zarządzanie czasem i praca w zespole, Architektura informacji, Informatolog na rynku pracy, Zarządzanie i marketing w biznesie ,Zarządzanie dokumentami w firmie, Problems of Informatology in English, Conference and Events Organisation, Scientific Texts Writing, Business English.
Zasady kwalifikacji
Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia drugiego stopnia winien legitymować się dyplomem ukończenia studiów humanistycznych i/lub społecznych licencjackich, magisterskich lub inżynierskich. Od kandydatów oczekuje się zainteresowania procesami zachodzącymi w społeczeństwie informacyjnym. Znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie B2.
Sylwetka absolwenta kierunku Informatologia z biznesowym językiem angielskim
Absolwent studiów II stopnia na kierunku INFORMATOLOGIA Z BIZNESOWYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM jest wysoko wykwalifikowanym specjalistą w zakresie zarządzania, a także oceny jakościowej i merytorycznej różnych typów informacji oraz charakteryzuje się znajmością języka angielskiego na poziomie B2 ze szczególnym uwzględnieniem Business English. Zna zasady prowadzenia działalności informacyjnych w różnych sektorach gospodarki oraz warsztat prowadzenia badań. Ma umiejętność wyszukiwania, gromadzenia, selekcji, projektowania, przetwarzania, wprowadzania, analizy, syntezy, dokumentowania, weryfikacji i interpretacji informacji. Charakteryzuje się też kompetencjami społecznymi niezbędnymi do pracy, w tym interpersonalnymi i komunikacyjnymi. Nabyta w trakcie studiów wiedza, umiejętności oraz kompetencje umożiwiają mu pracę w sektorze informacyjnym (analityk informacji, analityk ruchu na stronach internetowych, croker informacji, menedżer zawartości serwisów internetowych, specjalista zarządzania informacją i dokumentacją, redaktor serwisu internetowego, redaktor wydawniczy, organizator usług konferencyjnych, projektant stron internetowych, pracownik biura informacji).
Po ukończeniu studiów absolwent może znaleźć zatrudnienie w:
- bibliotekach,
- ośrodkach informacji naukowej,
- redakcjach czasopism i gazet,
- wydawnictwach,
- polskich mediach (lokalnych, ogólnokrajowych),
- firmach zajmujących się doradztwem personalnym, consultingiem, analizą rynków (szczególnie w zakresie wyszukiwania i analizy informacji),
- firmach zajmujących się analizą mediów i Internetu,
- punktach doradztwa i informacji,
- administracji samorządowej i centralnej (w zakresie zarządzania informacją),
- portalach, redakcjach i serwisach internetowych,
- firmach (szczególnie w obszarze wyszukiwania i analizy informacji, analizy dokumentów, tworzenia rozwiązań dla reklamy i e-commerce).
Przejdź do serwisu rekrutacyjnego
Pliki do pobrania (Rok startowy 2019 – 2020):
Macierz kompetencji 2019-2020kiib.uni.lodz.pl/…/Macierz-kompetencji-2019-2020.xls
Pliki do pobrania (Rok startowy 2018 – 2019):