Sygnalista to osoba, która zgłasza informację o naruszeniach prawa uzyskaną w kontekście związanym z pracą. Może nim być np. pracownik (niezależnie od formy zatrudnienia), kontrahent czy osoba ubiegająca się o pracę w UŁ.
Zgłoszenia mogą dotyczyć korupcji, zamówień publicznych, nadużyć finansowych, zagrożeń dla zdrowia i bezpieczeństwa, ochrony prywatności i danych osobowych oraz innych działań niezgodnych z prawem w obszarach określonych w Procedurze. Celem działania sygnalisty jest zwrócenie uwagi na zidentyfikowany problem. Zgłaszanie naruszeń ma na celu wspieranie organizacji i pomoc w jej prawidłowym funkcjonowaniu poprzez eliminację działań niezgodnych z prawem.
Procedura zgłoszeń wewnętrznych opisana została na stronie Sygnaliści w UŁ.
Pełna procedura znajduje się w załączniku zarządzenia nr 36 Rektora UŁ z dnia 19.11.2024 r.
Materiał: Biuro Rektora UŁ
Redakcja: Centrum Komunikacji i PR UŁ