JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA

WEWNĘTRZNY SYSTEM ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA

Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia (WSJK) na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Łódzkiego opiera się na wielopłaszczyznowym monitoringu oferowanych programów kształcenia oraz na cosemestralnym ankietowaniu studentów. Od roku 2011/2012 tworzone na Wydziale programy kształcenia są konsultowane z Wydziałową Komisją d.s. Jakości Kształcenia, która zobowiązana jest do gromadzenia i popularyzowania dobrych praktyk. Programy kształcenia powinny zostać przedyskutowane ze studentami. WKJK rekomenduje (z ewentualnymi propozycjami poprawek) program kształcenia Dziekanowi, a Dziekan przedstawia go do akceptacji Radzie Wydziału. Po akceptacji przez nią, programem, zajmuje się Uczelniana Komisja do Spraw Jakości Kształcenia, która najlepiej opisane programy pokazuje na stronie internetowej www.sylabusy.uni.lodz.pl. UKJK rekomenduje programy Rektorowi, który przedstawia je Senatowi.

Zgodnie z uchwałą Rady Wydziału Filologicznego UŁ z 21 czerwca 2013 roku w sprawie zatwierdzenia polityki zarządzania jakością na Wydziale Filologicznym Rada Wydziału określiła cele działalności w zakresie zapewnienia jakości kształcenia oraz wskazała działania służące osiągnięciu tych celów. Polegają one m.in. na poprawie obiegu informacji na temat działań zapewniających jakość kształcenia, doskonaleniu ewaluacji oferty dydaktycznej, weryfikacji programów nauczania oraz opisów przedmiotów, analizie ewaluacji zajęć dydaktycznych przez studentów. Zgodnie z uchwałą systematycznie analizowane będą także opinie pracodawców na temat wymaganych na rynku pracy kompetencji absolwentów oraz monitorowana będzie pozycja Wydziału na rynku edukacyjnym.

Studenci ankietowani są w każdym semestrze, a każdy pracownik ma wgląd w wyniki swoich ankiet na stronie USOS Web. Od 2012 roku rozpoczyna się monitoring losów absolwentów UŁ. Planowane jest zbieranie opinii studentów na temat nowych programów kształcenia po każdym roku ich realizacji.

Praktyka hospitacji ma na celu wzajemną wymianę doświadczeń dydaktycznych, synchroniza­cję procesu kształcenia oraz weryfikację oceny jakości zajęć dydaktycznych wyrażonej w ankietach studenckich.

Wewnętrzne wytyczne obowiązujące w Katedrze Informatologii i Bibliologii UŁ

Zalecenia jakościowe dotyczące procedury kontaktów wykładowców ze studentami

Metody weryfikacji efektów uczenia się 2022 w KIiB

 

WYDZIAŁOWA KOMISJA DS. JAKOŚCI KSZTAŁCENIA

SKŁAD WKJK W KADENCJI 2020-2024

Przewodnicząca

Prof. Małgorzata Leyko, Prodziekan ds. Jakości Kształcenia

Członkowie

prof. Małgorzata Budzowska
prof. Agnieszka Gawron
prof. Joanna Jabłkowska
prof. Irena Jaros
prof. Konrad Klejsa
prof. Ewa Kobyłecka-Piwońska
prof. Michał Lachman
prof. Julia Mazurkiewicz-Sułkowska
prof. Piotr Spyra
prof. Monika Worsowicz
dr Zbigniew Gruszka
dr Lidia Ignaczak
dr Magdalena Koźluk
dr Zoja Kuca
dr Anna Stefan
dr Weronika Szubko-Sitarek
dr Aneta Tylak
mgr Iwona Niedźwiecka
mgr Katarzyna Pawłowska
Michał Wiktorowicz (przedstawiciel studentów)

AKTY PRAWNE

Polska Rama Kwalifikacji

Ustawy

Rozporządzenia MNiSW

Uchwały Senatu UŁ

Zarządzenia Rektora UŁ

Inne akty prawne